Annons

Hudvårdssuccéns grundare: ”Tackar nej till mycket”

Entreprenören Maria Åkerbergs mission är hudvård som håller vad den lovar. Hennes ekologiska skönhetskoncept har blivit en tillväxtraket men resan dit har varit tuff. Det fanns en tid då hon var nära att kasta in handduken. Nu är hon en av kandidaterna i SvD Affärsbragd 2018.

Under strecket
SvD Näringsliv, Linnea Bolter
Publicerad

Maria Åkerbergs ekologiska skönhetskoncept har blivit en tillväxtraket.

Foto: Emma-Sofia OlssonBild 1 av 4

90-talskrisen fick Maria Åkerberg att ge sig in i hudvårdsbranschen.

Foto: Emma-Sofia OlssonBild 2 av 4

Produkterna tillverkas under vakuum och utan konserveringsmedel.

Foto: Emma-Sofia OlssonBild 3 av 4

All verksamhet utgår från Frillesås.

Foto: Emma-Sofia OlssonBild 4 av 4

Maria Åkerbergs ekologiska skönhetskoncept har blivit en tillväxtraket.

Foto: Emma-Sofia OlssonBild 1 av 1
Maria Åkerbergs ekologiska skönhetskoncept har blivit en tillväxtraket.
Maria Åkerbergs ekologiska skönhetskoncept har blivit en tillväxtraket. Foto: Emma-Sofia Olsson

I Dermanords fabrik i Frillesås utanför Göteborg tillverkas hudvårds- och makeupprodukterna som säljs under varumärket Maria Åkerberg. Storsäljaren, en ansiktskräm som innehåller rödklöverextrakt, rörs ihop i satser om 1 000 kilo som sedan testas och kontrolleras innan den pytsas ner i tuber.

Annons
Annons
Annons