Annons

SR kan dra in storkovan på legendariska live-inspelningar

Även Sveriges Radio har insett att man sitter på en kommersiell guldgruva. I korridoren till SR-bunkern på Gärdet säljs prylar i butiken med public service-tryck.

Publicerad

Teater 23, Malmö, har genom bidrag från Sparbanksstiftelsen fått möjlighet att arrangera familjeteater av skånska grupper på teaterns scen. Under fem söndagar med start den 14 november kommer Malmöpubliken att kunna uppleva Lille Prinsen av Teater Kapija, Abbekås, Apkonster av Dockteaterverkstan, Osby, och Jazzprinsessan av Månteatern, Lund.
Men om grannen SVT lanserar sina egna programtitlar allt hårdare, är SR:s försäljning mer till för att stärka bilden av SR, menar Janeric Sundquist, chef för programförsäljningen på Sveriges Radio.

– SVT har en mycket mer kommersiell framtoning än vi. Det tycker jag känns i allt. De exponerar gärna program med bred träffyta, precis som att de lyfter fram produkter, säger Janeric Sundquist.
SR:s programförsäljning sker mest från butiken på nätet. Men enligt försäljningschefen är grunden inte att dra in pengar till SR.

Annons
Annons
Annons