X
Annons
X

Sportkedjans nya knep: E-handel – i butiken

Traditionella butiker krymper när en växande andel av försäljningen flyttar över till nätet. För att kontra trenden lanserar sportkedjan Stadium ett nytt butikskoncept med färre varor – samtidigt som hela sortimentet finns via skärmar i butiken.

Stadiums vd Karl Eklöf vill få in i ehandeln i butikerna för att mota butiksdöden i grind.
Stadiums vd Karl Eklöf vill få in i ehandeln i butikerna för att mota butiksdöden i grind. Foto: Tomas Oneborg

Butiksdöd sägs stundtals bli realiteten av en ökad e-handel. Företagsrekonstruktionen av den amerikanska leksaksjätten Toys’r’us är det senaste exemplet på en större detaljhandelsaktör som pressas hårt av främst e-handelsgiganten Amazon.

Stadiums vd Karl Eklöf vill få in i ehandeln i butikerna för att mota butiksdöden i grind.

Foto: Tomas Oneborg Bild 1 av 2

 Stadiumbutiken på Drottninggatan 53 i Stockholm. Ny digital skärmhandel.

Foto: Tomas Oneborg Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X