Sponsorer väljer Pride för att nå en köpstark grupp Pride-sponsorer söker en köpstark målgrupp

Möjligheten att nå ut till en köpstark målgrupp utan barn. Så förklarar Pridefestivalens sponsorer sitt deltagande i det årliga evenemanget. Undantaget är Spendrups som enbart bryr sig om kombinationen ”mat, dryck och musik”.

Under strecket
Publicerad
Annons

I dag är det dags för Pridefestivalens stora höjdpunkt: den årliga paraden som enligt arrangörerna ses av runt 100 000 personer varje år, något som även innebär exponering för de företagssponsorer som är officiella partner.
Sponsorerna sägs bidra med ett stöd värt mellan 2,5 och 3 miljoner kronor i år.

– Vi jobbar långsiktigt och kontinuerligt med marknadsföring mot gaymålgruppen. De är köpstarka och resvana. Och, även om det blir vanligare med barn i homosexuella familjer, har de färre barn, säger Maria Valentin, chef för affärsutveckling på Rica Hotels, som är en av evenemangets officiella hotellsponsor.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons