Annons

Spelbranschen: Så skapar vi en måttfull spelreklam

När vi imorgon, torsdag, träffar civilministern har vi med oss ett förslag på nya riktlinjer för spelreklamen. Vi föreslår bland annat att man inte får rikta sig till minderåriga och aldrig får ge illusionen att spel kan ersätta ett vanligt arbete. Det skriver branschföreträdarna Gustaf Hoffstedt och Jenny Nilzon.

Under strecket
Publicerad

Gustaf Hoffstedt och Jenny Nilzon kommer att träffa civilminister Ardalan Shekarabi torsdagen 28 mars för att presentera spelbranschens förslag på riktlinjer för spelreklamen.

Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet/IBL, Pressbilder

Gustaf Hoffstedt och Jenny Nilzon kommer att träffa civilminister Ardalan Shekarabi torsdagen 28 mars för att presentera spelbranschens förslag på riktlinjer för spelreklamen.

Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet/IBL, Pressbilder
Gustaf Hoffstedt och Jenny Nilzon kommer att träffa civilminister Ardalan Shekarabi torsdagen 28 mars för att presentera spelbranschens förslag på riktlinjer för spelreklamen.
Gustaf Hoffstedt och Jenny Nilzon kommer att träffa civilminister Ardalan Shekarabi torsdagen 28 mars för att presentera spelbranschens förslag på riktlinjer för spelreklamen. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet/IBL, Pressbilder

Civilminister Ardalan Shekarabi (S) har gett spelbranschen fram till månadsskiftet att presentera förslag på hur spelreklamen ska regleras framöver. Enligt Shekarabi är reklamen aggressiv både till innehåll och volym, och om inte branschen själv kommer till bukt med detta hotar han med skärpt lagstiftning.

Annons
Annons
Annons