X
Annons
X
Recension

Hertha Hanson, Annaelle gallery, Riddargatan 41 Spår vittnar om skapande, sönderfall och tid

Detalj ur Clay Ketter, ”Fifth Courtyard”, 2011. Foto: CECILIA HILLSTRÖM GALLERY
Detalj av Hertha Hansons ”Urd, Verdandi och Skuld #114”, 2014. Foto: ANNAELLEGALLERY

**Det är något **märkligt med den abstrakta konsten. Från att ha varit modernismens främsta kännetecken blev den parodierad, dekonstruerad, förklarad död och begraven, nedstigen till dödsriket för att gång efter annan uppstå igen.

Detalj ur Clay Ketter, ”Fifth Courtyard”, 2011.

Foto: CECILIA HILLSTRÖM GALLERY Bild 1 av 2

Detalj av Hertha Hansons ”Urd, Verdandi och Skuld #114”, 2014.

Foto: ANNAELLEGALLERY Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X