Snabbväxande ”blågul Facebook”

Miljontals användare, en snabbväxande organisation och en tillfällig kris. Det tillhör entreprenören Christian Wiklunds vardag på Skout i San Francisco.

Publicerad
Niklas Lindström och Christian Wiklund startade Skout 2007. De har nu miljontals användare och växer med 50 000 nya varje dag efter några hundår. ”Vi var för tidigt ute, innan smarta mobiler fanns”.

Niklas Lindström och Christian Wiklund startade Skout 2007. De har nu miljontals användare och växer med 50 000 nya varje dag efter några hundår. ”Vi var för tidigt ute, innan smarta mobiler fanns”.

Annons

Det blir Christian Wiklund vi får prata med för partnern Niklas Lindström sitter upptagen med ett tekniskt problem som måste fixas innan han ska åka till Skouts kontor i Sofia, Bulgarien, dagen efter. Företagets andra två kontor ligger här i San Francisco och i Santiago de Chile.

– Han är en duktig ingenjör, säger Christian Wiklund när han berättar om hur det kom sig att han och Niklas Lindström startade Skout, ett globalt nätverk för att träffa nya människor.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons