X
Annons
X

Små hotell utmanas på snabbt växande marknad

I stenhård konkurrens är fingertoppskänsla och läge allt för att klara sig som mindre familjeägt hotell. Hotell Freys i centrala Stockholm ser både nackdelar och fördelar med hur internet har påverkat en hel bransch.

Niklas Läck, vd och ägare till Freys Gruppen, som driver två mindre hotell i centrala Stockholm.
Niklas Läck, vd och ägare till Freys Gruppen, som driver två mindre hotell i centrala Stockholm. Foto: Lars Pehrson

En svartvit fototapet av en häst med droska ger det första intrycket. Två damer i tunna dunjackor på väg att checka in lyser upp när receptionisten tilltalar dem på tyska. Scenen visar sig signifikativ för hotell Freys sätt att möta konkurrensen på Stockholms hotellmarknad: centralt, anrikt och familjärt.

Niklas Läck, vd och ägare till Freys Gruppen, som driver två mindre hotell i centrala Stockholm.

Foto: Lars Pehrson Bild 1 av 9

Droskverksamheten Freys hyrverk med anor från 1890-talet.

Foto: Lars Pehrson Bild 2 av 9

Det familjeägda bolaget har funnits sedan 1978.

Foto: Lars Pehrson Bild 3 av 9

Freys Hotel öppnade på Bryggargatan 1989.

Foto: Lars Pehrson Bild 4 av 9
Foto: Lars Pehrson Bild 5 av 9
Foto: Lars Pehrson Bild 6 av 9
Foto: Lars Pehrson Bild 7 av 9
Foto: Lars Pehrson Bild 8 av 9

Från vänster: front office manager Andreas Sandgren, marknadschef Sara Johansson, ägare och vd Niklas Läck.

Foto: Lars Pehrson Bild 9 av 9
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X