Annons

Slutsponsrat i SVT

SVT måste bli mer oberoende och sluta snegla på de kommersiella konkurrenterna, säger kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth i ett tal till tv-branschen. Detta kan betyda att det snart är slut med produktplacering och sponsrade idrottssändningar i public service-kana­lerna.

Uppdaterad
Publicerad
Kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth vill bevara de statliga mediebolagens oberoende.
Kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth vill bevara de statliga mediebolagens oberoende. Foto: LEIF R JANSSON/SCANPIX

På ett branschseminarium om ”framtiden för tv” i förra veckan höll kulturministern ett tal om vilka nya villkor som ska gälla för public service-bolagen från 2014, då den nya tillståndsperioden inleds. Hon meddelade att kulturdepartementet redan nu har börjat arbeta på direktiven som ska ligga till grund för en ny public service-utredning.

Kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth vill bevara de statliga mediebolagens oberoende.

Foto: LEIF R JANSSON/SCANPIX Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons