X
Annons
X

Slutet först i "The division 2"

Massives "The division" möttes av en kritikstorm när de som klarat spelet krävde mer innehåll.

Nu har utvecklarna lärt sig läxan, och tänkte redan från början på vad som skulle till efter att eftertexterna börjat rulla.

– Vi bestämde oss tidigt för att kartan helt skulle ritas om när man klarat spelet, säger kreativa chefen Julian Gerighty.

Av Gustav Sjöholm / TT

Det har gått drygt tre år sedan Massive skeppade ut "The division", ett actionrollspel i tredjepersonsperspektiv, som har hyllats och fått en trogen spelarbas. Men resan har inte varit smärtfri.

– Den första veckan njöt vi av en fantastisk våg av spelare som kom för att spela, en enorm uppståndelse och vi hade ett stort tryck på vara servrar, säger Malmöbolaget Massives vd David Polfeldt.

När "The division 2":s huvudberättelse är slut genomgår världen en dramatisk förändring, när organisationen "Black tusks" invaderar. Pressbild.

Foto: Ubisoft Bild 1 av 5

Insatserna är högre när "The division 2" flyttat till Washington DC. Bland annat är presidenten borta, efter att Air Force One störtat utanför Vita huset. Pressbild.

Foto: Ubisoft Bild 2 av 5

Mycket kraft har lagts på fienderna, som i "The division" tålde väl många skott. Nu går de snabbare att bekämpa, men du dör också själv lättare. Dessutom är animationerna förbättrade, rörelserna vassare och det går att skjuta bort skyddet på de bepansrade fienderna för att göra dem sårbara. Pressbild.

Foto: Ubisoft Bild 3 av 5

Massive har arbetat hårt med ljussättningen till "The division 2". Bland annat ska ljuset utomhus ha betydelse för hur det ser ut även inne i byggnader. Pressbild.

Foto: Ubisoft Bild 4 av 5

Vapnens ljud har gjorts om. Ljudavdelningen slog sig ihop med Pinewood Studios där flera tiotal mikrofoner sattes upp för att realistiskt fånga ljuden av skott i stadsmiljö. Pressbild.

Foto: Ubisoft Bild 5 av 5
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X