Skandiabanken trumfkort när bolaget jagar kunder

Skandia är inte längre Sveriges mest utskällda företag. Det dåliga ryktet lever dock kvar även om varumärket långsamt börjar återhämta sig. Bolagets Nordenchef Gert Engman är stolt över sin personal och deras lojalitet och motivation. Hans plan nu är att låta Skandiabanken bli något av en kassako för företaget. Helst vill han att Skandias alla kunder automatiskt blir kunder i banken.

Under strecket
Publicerad
Skandias Nordenchef Gert Engman rekryterades från Föreningssparbanken förra året. Han var då vice vd. För Skandiabanken är målen högt ställda, den ska dra kunder till hela företaget. Och kunderna ska köpa flera av bolagets produkter. ”På Skandia ligger vi på cirka två produkter per kund. Tre per kund är ett rimligt mål – till att börja med”, säger han.

Skandias Nordenchef Gert Engman rekryterades från Föreningssparbanken förra året. Han var då vice vd. För Skandiabanken är målen högt ställda, den ska dra kunder till hela företaget. Och kunderna ska köpa flera av bolagets produkter. ”På Skandia ligger vi på cirka två produkter per kund. Tre per kund är ett rimligt mål – till att börja med”, säger han.

Annons

Skandiabanken blir nytt trumfkort i Skandia. Gert Engman, Nordenchef, vill se banken som ett skyltfönster för att locka in kunder till hela företaget. Ny ingång öppnar också upp för nytt koncept – Skandia Försäkring & Bank.
Samtidigt ligger uppköpsryktena som en tung filt över verksamheten.

Egentligen är det inte så konstigt. Gert Engman är bankman sedan många år. Han vet precis vilka möjligheter en bank har att bearbeta sina kunder. Innan han rekryterades till Skandia förra året var han vice vd på Föreningssparbanken.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons