Annons

SJ: ”Vi vet att vi har misslyckats”

Nej, SJ gör ingen pudel och ber inte om ursäkt, säger tågjättens marknadschef Maria Höglund. Men företaget rullar ut sin största reklamkampanj på tre år för att berätta att de är medvetna om att de inte har levererat de senaste två vintrarna, och att de jobbar hårt för att bli bättre.

Publicerad

Kritiken mot SJ för den illa fungerande tågtrafiken i vintras har varit skoningslös. Kunder har rasat över förseningar och inställda tåg orsakade av snökaos och hjulsprickor. Medierna har inte varit nådigare, och kommentarer på Twitter och Facebook om att SJ är dåliga på att ta ansvar eldade på kritiken ytterligare.

Efter lanseringen av sitt interna åtgärdsprogram i april 2010, tycker SJ att det nu finns skäl att berätta vilka förändringar man har gjort som ett direkt resultat av de dåliga vintrarna. Det gör man med en rikstäckande reklamkampanj i dagspress och tv, med filmer regisserade av humorkungen Felix Herngren.

Bild 1 av 3
Bild 2 av 3

SJ:s marknadschef Maria Höglund

Bild 3 av 3
Annons
Annons
Annons
Annons