SJ och SL kämpar för att återvinna förtroende

Både SJ:s och SL:s varumärken tros ha fått en rejäl törn av det trafikhaveri som slog till i slutet av förra veckan. Båda bolagen medger att det nu måste till förändringar för att vinna kundernas förtroende.

– Det viktigaste är att de fortsätter ha en dialog med kunderna, säger varumärkesexperten Carl-Fredrik af Sandeberg.

Under strecket
Publicerad
Centralen i Stockholm.

Centralen i Stockholm.

Foto: LEIF R JANSSON / SCANPIX
Annons

Bland annat i en helsidesannons i SvD på fredagsmorgonen bad Storstockholms lokalstrafiks (SL) vd Göran Gunnarsson om ursäkt för den senaste tidens kollektivtrafikstrul. Dessutom har SL beslutat att kompensera sina kunder genom att ge rabatt på åkkorten, värt ungefär en veckas resande.

– Man kan konstatera att SL inte utfört sitt uppdrag, och det ber jag och SL så mycket om ursäkt för. För att tydligt markera detta ger vi den här rabatten, säger Christer G Wennerholm, trafiklandstingsråd och ordförande i SL:s styrelse.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons