SJ kompenserar resenärer

Efter förra veckans tågkaos satsar SJ på att kompensera missnöjda passagerare. Pendlare får sina kort förlängda med en månad och inför helgens sportlovstrafik har extra personal satts in för att lösa informationsproblemen.

Under strecket
Publicerad
TOMAS ONEBORG
Foto: TOMAS ONEBORG
Annons

På sin hemsida ber SJ om ursäkt för den senaste tidens trafikproblem och lovar nu bot och bättring. ”Vi vill bli bättre på att ta hand om alla er som reser med oss oavsett väder och vind”, skriver tågföretaget. Det är framför allt
pendlare som kompenseras eftersom SJ kommer att köra med reducerad trafik under resten av mars månad på grund av den senaste tidens besvärliga snöväder. Flera tåg måste repareras efter att de skadats av snö och is. Först i april månad väntas trafiken vara i full gång.

– På sträckorna Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö kör vi tåg varannan timme istället för varje timme, säger Telma Henrysson på SJ:s presstjänst till SvD.se.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons