Annons

SF:s nya chef vill sänka biljettpriset för familjer

Sedan årsskiftet är Maria Skoglund ny chef över SF Bio. Biografupplevelsen ska stärkas och med hjälp av sponsorer vill hon sänka biljettpriset för barnfamiljer.

Publicerad
Maria Skoglund.
Maria Skoglund. Foto: SF

Det var för knappt ett år sedan som riskkapitalbolaget Ratos lade vantarna på SF Bio. Majoriteten av aktierna i bolaget, som värderades till drygt 2 miljarder kronor, såldes av mediejätten Bonnier. Efter bara två år på SF Bio har Maria Skoglund snabbt avancerat som ny biograf-vd och får ansvar för 1200 anställda och ett bolag som omsätter 1,5 miljarder kronor per år. Hon har en rad olika roller inom bolaget bakom sig och kommer närmast från tjänsten som vice vd och finanschef i koncernen. Dessutom var Maria Skoglund under en period tillförordnad vd för SF Media.

Maria Skoglund.

Foto: SF Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons