Annons

Viktor Lundquist:Ser vi slutet på virala påverkanskampanjer?

Framtidens nyhetsrapportering kan mycket väl komma att domineras av Netflix och Spotify, snarare än traditionella medier.

Under strecket
Publicerad

Netflix har i dag uppskattningsvis 150 miljoner prenumeranter, och fortsätter att öka.

Foto: Elise Amendola/TTBild 1 av 1

Netflix har i dag uppskattningsvis 150 miljoner prenumeranter, och fortsätter att öka.

Foto: Elise Amendola/TTBild 1 av 1
Netflix har i dag uppskattningsvis 150 miljoner prenumeranter, och fortsätter att öka.
Netflix har i dag uppskattningsvis 150 miljoner prenumeranter, och fortsätter att öka. Foto: Elise Amendola/TT

De senaste åren har begrepp som faktaresistens, fake news och bekräftelsebias blivit allt vanligare. Inte sällan brukar dessa omnämnas i sammanhang där man diskuterar fenomenet att allt fler väljer bort traditionella och etablerade medier när de söker information och nyheter.

Annons
Annons
Annons