Seniormobilen blir smart

Doro har skapat en egen liten nisch på mobilmarknaden med sina telefoner för seniorer. Nu siktar man på att bredda målgruppen med den första smarta mobiltelefonen för seniormarknaden.

Under strecket
Publicerad
Industridesignern Jan Puranen skissar på nya Doro-modeller. företagets telefonsortiment, som är inriktat mot äldre användare, ska utökas med en än mer avancerad variant.

Industridesignern Jan Puranen skissar på nya Doro-modeller. företagets telefonsortiment, som är inriktat mot äldre användare, ska utökas med en än mer avancerad variant.

Foto: TOMAS ONEBORG
Annons

Under det fjärde kvartalet förra året rapporterade Doro en försäljning på 263,5 miljoner kronor med ett resultat på 30 miljoner kronor. Mobilsidan stod för en bra bit över 80 procent av försäljningen.

Hittills har man sålt drygt 2,5 miljoner telefoner – en liten fläck i statistiken för de vanliga mobiltillverkarna, men mer än tillräckligt för att säkra en position som marknadsledande inom seniornischen.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons