Annons

Izettle-vd:n om succén: ”Marknaden enorm”

Svenska Izettle hjälper hundratusentals småföretagare att ta betalt med kort utan att behöva ansluta sig till bankernas terminaler. I de tolv länder bolaget har etablerat sig finns 28 miljoner potentiella kunder. Marknaden för tjänsten är enorm enligt vd och grundare Jacob de Geer.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Jacob de Geer menar att småföretagare är samhällets ryggrad – men kraftigt förbisedda.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 1 av 3

Izettle-grundaren Jacob de Geer ser en enorm utvecklingspotential för företaget.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 2 av 3

Izettles kortläsare hjälper hundratusentals småföretagare att ta betalt med kort utan att behöva ansluta sig till bankernas terminaler.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 3 av 3
Efter reklamen visas:
Extrasandning Izettle

Jacob de Geers hörnrum på Izettles huvudkontor i Stockholm ger en bra blick över gatulivet kring citykärnan och Hötorget. Det var i de här kvarteren som ”endast kortbetalning”-skyltar började dyka upp på dörrar till kaféer och blomsterbutiker något år efter Izettles lansering 2010. I dag är de snarare regel än undantag. Allt fler handlare fasar ut kontanterna – inte minst bland småföretagen, en av Izettles målgrupper. När schemat tillåter besöker Jacob de Geer gärna någon av sina kunder.

Annons
Annons
Annons