Annons

SAS ångrar sig om reklamfilm – igen

SAS lägger upp sin omtalade reklamfilm igen. Kampanjen ”What is truly Scandinavian” kommer nu fortsätta som planerat – fast i en ”kortare och tydligare version”.

Under strecket
Publicerad

SAS ångrade sig om sin reklamkampanj ”What is truly Scandinavian” – två gånger.

Foto: Johan Nilsson/TT

SAS ångrade sig om sin reklamkampanj ”What is truly Scandinavian” – två gånger.

Foto: Johan Nilsson/TT
SAS ångrade sig om sin reklamkampanj ”What is truly Scandinavian” – två gånger.
SAS ångrade sig om sin reklamkampanj ”What is truly Scandinavian” – två gånger. Foto: Johan Nilsson/TT

Företaget tog ned filmen från sina sociala medier under onsdagsmorgonen efter att en mängd personer hade kommenterat filmens budskap: att ingenting är skandinaviskt utan endast importerat. Detta efter att filmen legat uppe knappt 12 timmar.

Annons
Annons
Annons