Annons

Samma aktörer på nya arenor

FENOMEN Chefredaktörer gör det, politiker och nu även ­näringslivet – twittrar. Alla hackar de ner 140 tecken som kan läsas av hugade. Men är twitter en äkta maktfaktor eller en arena för en etablerad elit att sola sig i varandras glans?

Publicerad
Patrick Ekwall, Jan Helin, Sigge Eklund, Annika Lantz, Unni Drougge och Viggo Cavling.
Patrick Ekwall, Jan Helin, Sigge Eklund, Annika Lantz, Unni Drougge och Viggo Cavling. Foto: KRISTER LARSSON, URBAN ANDERSSON MFL.

Det twittras och bloggas ivrigare än någonsin. På senaste tiden till den grad att det på grund av överbelastning ofta är omöjligt att komma in, men så har också microbloggsajten twitter ökat med 1300 procent i USA det senaste året. Antalet användare beräknas vara minst sju miljoner och blir konstant fler. I Sverige är twitter att likna vid kidsens msn-chattande, men för medelålders. En kanal att på några rader dela med sig av stort och smått. Men syftet för avsändarna är minst sagt olika.

Patrick Ekwall, Jan Helin, Sigge Eklund, Annika Lantz, Unni Drougge och Viggo Cavling.

Foto: KRISTER LARSSON, URBAN ANDERSSON MFL. Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons