Annons

”Sälj bilar med en fattigpensionär istället”

En städare gör i ordning Mercedes monter på bilsalongen i Genève.
En städare gör i ordning Mercedes monter på bilsalongen i Genève. Foto: Frank Rumpenhorst/AP

Varför marknadsförs bilar fortfarande med lättklädda kvinnor, undrade SvD:s motorjournalist Jonas Fröberg i en uppmärksammad text i veckan. Här reagerar tio läsare på hans ifrågasättande.

Under strecket
Publicerad
Foto: Simon Barber/IBL

När det handlar om att kränga bilar är det inte psykologiskt riktigt att börja med de komplicerade tekniska detaljerna. Bättre om en person som är serviceminded och trevlig först visar bilen så man i lugn och ro får en positiv upplevelse av varumärket. Inte direkt raketforskning.

Foto: Simon Barber/IBL Bild 1 av 10
Foto: Traplight/IBL Bild 2 av 10
Foto: Everett Collection/IBL Bild 3 av 10
Foto: Frank Rumpenhorst/AP Bild 4 av 10
Foto: Arne Dedert/AP Bild 5 av 10
Foto: Mike Siegel/IBL Bild 6 av 10
Foto: Camera Press/IBL Bild 7 av 10
Foto: Everett Collection/IBL Bild 8 av 10
Foto: Mim Friday/IBL Bild 9 av 10
Foto: Martyn Williams/IBL Bild 10 av 10
Annons
Annons
Annons