Annons

Så trixar Ford och GM med siffrorna

Både General Motors och Ford manipulerar siffrorna för att få bilarna att verka bättre än konkurrenterna. Så här fungerar siffertrixandet.

Under strecket
Publicerad

Ford räknar bort bland annat reservhjulet, domkraften, radion och mittkonsolen från tjänsteviktssiffran i pickuperna F-250, F-350 och F-450. På så sätt blir siffran för maxlasten högre i teorin.

Foto: AUTO MOTOR & SPORT.

Ford räknar bort bland annat reservhjulet, domkraften, radion och mittkonsolen från tjänsteviktssiffran i pickuperna F-250, F-350 och F-450. På så sätt blir siffran för maxlasten högre i teorin.

Foto: AUTO MOTOR & SPORT.
Ford räknar bort bland annat reservhjulet, domkraften, radion och mittkonsolen från tjänsteviktssiffran i pickuperna F-250, F-350 och F-450. På så sätt blir siffran för maxlasten högre i teorin.
Ford räknar bort bland annat reservhjulet, domkraften, radion och mittkonsolen från tjänsteviktssiffran i pickuperna F-250, F-350 och F-450. På så sätt blir siffran för maxlasten högre i teorin. Foto: AUTO MOTOR & SPORT.

**Att amerikanska **bilköpare älskar sina pickuper kommer inte som någon överraskning. Ford F-150 har varit den mest sålda pickupen 37 år i rad och den har ofta varit populärare än alla andra bilar.

Annons
Annons
Annons