Så stoppar du nätryktena

Många företag fasar för ryktesspridning på internet i form av orättvisa recensioner, skitsnack på Facebook eller illasinnade blogginlägg. Ökad närvaro på de sociala nätverken är en av lösningarna som experterna lyfter fram för att hålla varumärket starkt.

Publicerad
Vinterns tågkaos blev ett hårt slag mot SJ. Men istället för att avskärma sig i rädsla på reaktioner har man snarare gjort sig mer tillgängliga.

Vinterns tågkaos blev ett hårt slag mot SJ. Men istället för att avskärma sig i rädsla på reaktioner har man snarare gjort sig mer tillgängliga.

Foto: LEIF R JANSON/SCANPIX
Annons

SJ är företaget många älskar att hata, men istället för att likt många andra företag skärma av sig i rädsla på reaktioner har de snarare gjort sig än mer tillgängliga.

– Vi finns på Facebook, Twitter och vi ska börja sända på Youtube, säger Dag Rosander, presschef på SJ som försöker ge direkta svar när resenärerna ställer frågor genom Twitter eller Facebook.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons