Så snackar vi schlager på nätet

Loreen och Ranelid var hetast i sociala medier under Andra chansen, medan vinnarna Torsten Flinck och Top Cats fick stå tillbaka. Företaget Gavagai scannar av de tävlandes populäritet i sociala medier.
Följ mätningarna av attityd gentemot deltagarna här på SvD.se.

Under strecket
Publicerad
Loreen är storfavorit inför finalen på lördag.

Loreen är storfavorit inför finalen på lördag.

Foto: PONTUS LUNDAHL / SCANPIX
Annons

– Vi lyssnar brett i hela bloggosfären och på Twitter för att mäta stämningsläget, säger Magnus Sahlgren på Gavagai.

Graferna visar hur mycket som skrivs om deltagarna och hur många de positiva kommentarerna är. Under Andra chansen skrev folk mycket om deltagarna och det var Loreen som fick mest positiv uppmärksamhet. Ranelid bloggades och twittrades det också om, men i mindre positiva ordalag.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons