X
Annons
X

Så fick godisbiten 350 000 nya likes

Småföretagare har mycket att vinna på sociala medier. Tack vare smart strategi och tydligt syfte fick godistillverkaren Bubs 350 000 likes på Facebook.

För familjeföretaget Bubs blev Facebook starten på en lyckad marknadsföringsstrategi. Hallonlakritsskallen var en välkänd bit i godishyllan, men Bubs upplevde inte att kunderna förknippade skallen med företaget. Våren 2009 tog man hjälp av en reklambyrå. Sedan tog det fart.

– Vi hade 50 000 likes till sommaren. Det var helknasigt, ingen kunde ana produktens genomslagskraft. Nu använder vi skallen som lok i marknadsföringen, säger Ulrik Lindström, produktchef och delägare i Bubs.

Hallonlakritsskalle

Foto: STEFAN GUSTAVSSON Bild 1 av 3

Hans Kullin, som är sociala medier-ansvarig på Coop

Foto: INGVAR KRAMHED Bild 2 av 3

Hans Kullin, som är sociala medier-ansvarig på Coop

Foto: INGVAR KARMHED Bild 3 av 3
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X