Ryanair avfärdar machokritiken

Att det skulle finnas en machokultur inom Ryanair är osant - och Ryanair kommer inte att bli bättre på att följa rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden, ARN. De beskeden ger Ryanairs kommunikationschef Robin Kiely till SvD Näringsliv.

Under strecket
Publicerad

Ryanair-plan.

Foto: SCANPIX
Annons

När SvD Näringsliv på måndagen rapporterade om att
Ryanair nu ska satsa på att förbättra kundservicen ville bolaget inte säga något om hur detta skulle ske i praktiken eller om den nya strategin har något att göra med bolagets dåliga försäljning. Någon intervju vill Ryanair fortfarande inte ge - men nu kommenterar bolagets kommunikationschef Robin Kiely uppgifterna via ett mejl.

Svaren är svävande och innehåller inte några löften om att bli mindre nitiska vid bagagekontrollen, som indikerades av Ryanairs vd Michael O'Leary vid bolagets årsstämma tidigare i veckan.

Annons
Annons
Annons