Rosen räcker inte

Alla hjärtans dag blir allt större i Sverige och företagen allt mer kreativa i sin marknadsföring. Nu tar event över uppmärksamheten från geléhjärtan. ”Blommor och choklad är inte lyxigt längre. En upplevelse blir mer speciellt”, säger Micco Grönholm på varumärkesbyrån Pyramid.

Under strecket
Publicerad
Annons

Ge din partner ett presentkort på en flygresa, eller ta med honom eller henne till Burger King och få rabatt på menyn. Berättar ni er kärlekshistoria på Facebook kanske sångerskan Maria BenHajji kommer och sjunger en sång som handlar om just er. Om du är singel, varför inte gå på dejt med någon av klädmärkets Beyond Retros anställda. Videor där de berättar om sig själva och vad de söker i en partner finns på hemsidan.

Företagens kreativitet inför alla hjärtans dag är tydlig. Enligt Ulrika Burling, vd på varumärkesbyrån Differ, blir interaktion mellan företag och konsument allt viktigare.

Annons
Annons
Annons