Hela denna artikel är en annons

”Restauranger behöver digitalisera sig”

För att tillmötesgå det nya konsumentbeteende som uppstått erbjuder Pej digitala beställnings- och självservicelösningar för restauranger, arenor och servicehandeln och arbetar tillsammans med kassasystemleverantörer för att förbättra kundupplevelsen.
För att tillmötesgå det nya konsumentbeteende som uppstått erbjuder Pej digitala beställnings- och självservicelösningar för restauranger, arenor och servicehandeln och arbetar tillsammans med kassasystemleverantörer för att förbättra kundupplevelsen. Foto: lev dolgachov/Colourbox

Restaurangbranschen, så väl som många andra segment inom service och handel, genomgår just nu en stor förändring. Det är inte längre aktuellt att låta kunder stå i långa köer för att få sin mat eller sina varor.

– Gästerna ska inte heller behöva lämna bordet för att beställa mer. Vi ser att intresset och kraven på självservice ökar enormt hos slutkonsumenter, säger John Elf, försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej.

Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej.

Foto: Pej
John Elf är försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

John Elf är försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

Foto: Pej
Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej.

Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej.

Foto: Pej

Långa köer och beställningar som dröjer kan få den hungrige gästen att vända på klacken för att se sig om efter någon annan restaurang. Borta är den tid när restauranggäster tålmodigt väntade på sin tur i kön. Idag erbjuder ett flertal restaurangkedjor möjlighet att beställa och betala i mobilen men det är långt ifrån alla som tillmötesgår det nya konsumentbeteendet.

Kunder ska kunna beställa och betala utifrån hur det passar deras behov.

– Kunder ska kunna beställa och betala utifrån hur det passar deras behov. Genom att digitalisera delar av den traditionella köpupplevelsen och ge mer utrymme för självservice minskas eller försvinner det vi kallar friktioner. Vi ser till exempel att restauranger som ger sina kunder möjlighet att beställa i mobilen får fler besök, fler köp per besök och högre ordervärde. Därför behöver restauranger digitalisera sina kanaler,  säger Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej.

Erbjud dina kunder det bästa sättet att handla och se fler kedjor som hakat på

Victor Sandberg, VD och en av grundarna bakom det svenska företaget Pej. Foto: Pej
John Elf är försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

John Elf är försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

Foto: Pej

Skräddarsydda lösningar

För att tillmötesgå det nya konsumentbeteende som uppstått erbjuder Pej digitala beställnings- och självservicelösningar för restauranger, arenor och servicehandeln och arbetar tillsammans med kassasystemleverantörer för att förbättra kundupplevelsen.

Intresset för företagets lösningar är stort och flera välkända varumärken har valt att samarbeta med Pej sedan starten 2017.

– Pej hjälper till att på ett enkelt och flexibelt sätt möta det nya konsumentbeteende som uppstått. Våra lösningar är skalbara och skräddarsydda för kundens behov så att de kan optimera sin affär, allt för att handlare ska kunna fokusera på att ge bästa möjliga service till sina kunder, säger John Elf, försäljningschef och en av grundarna bakom Pej.

Erbjud dina kunder det bästa sättet att handla och kom i kontakt med Pej

John Elf är försäljningschef och en av grundarna bakom Pej. Foto: Pej
Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons