Annons
X
Annons
X

Rekordmånga anmäler otrohetssajt

Mängder av svenskar gör anmälningar till Reklamombudsmannen. Andra loggar in, lockade av budskapet: Gör livet levande, ha en affär.

Av TT
(uppdaterad)

Otrohetssajten Victoria Milan berör och upprör.

Gunilla Welander på Reklamombudsmannen, näringslivets eget organ för god marknadsföringssed, gör en snabb sammanräkning och konstaterar:

– I går kom tio stycken på två timmar. Nu är det totalt över 90 stycken, vilket är nytt rekord i antalet anmälningar för oss, säger hon.

Annons
X

Det förra rekordet - 37 stycken - hade Comviq, men när otrohetssajten Victoria Milan nu lanseras i busskurer, tunnelbanan och i tv-reklam sprängs alla gränser.

– Hittills har vi medlemstal och intäkter som ligger över förväntan. Det visar att konceptet fungerar och att det finns stor marknad för detta, säger grundaren och vd:n, Sigurd Vedal till Dagens Industri.

För en månadsavgift på ett par hundra kronor kan gifta män och kvinnor skaffa sig ett konto och hitta en tillfällig partner. I ena hörnet av hemsidan finns också en panikknapp. Med den går det att snabbt förflyttas till en annan - mera oskyldig - sajt.

– Jag förstår att folk reagerar. Men vi lanserar en tjänst för ett beteende som redan finns. Vår tjänst blir ett alternativ till skilsmässa, hävdar Vedal.

Stockholm TT

Annons
Annons
X
Annons
X
Annons
X