X
Annons
X

Reklamkampanj ett hot mot männens hälsa

Reklamkampanjen "Let’s talk balls" är marknadsföring av receptbelagt läkemedel direkt till konsumenter, något som är förbjudet i EU. Dessutom uppmuntras friska män att ta ett potentiellt farligt preparat, skriver åtta allmänläkare.

Testosteronbehandling av friska män har oklara effekter på lång sikt. Risk för prostatacancer, hjärtkärlsjukdomar och psykiska biverkningar är påtaglig, skriver åtta allmänläkare som är starkt kritiska till reklamkampanjen ”Let's talk balls”.
Testosteronbehandling av friska män har oklara effekter på lång sikt. Risk för prostatacancer, hjärtkärlsjukdomar och psykiska biverkningar är påtaglig, skriver åtta allmänläkare som är starkt kritiska till reklamkampanjen ”Let's talk balls”.

Läkemedelsföretaget Bayer AB lanserar under täckmantel av "International Society of Men’s Health" en reklamkampanj med syfte att få svenska män att använda företagets testosteronprodukter.

Testosteronbehandling av friska män har oklara effekter på lång sikt. Risk för prostatacancer, hjärtkärlsjukdomar och psykiska biverkningar är påtaglig, skriver åtta allmänläkare som är starkt kritiska till reklamkampanjen ”Let's talk balls”.

Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X