X
Annons
X

Reklamguld till Göteborg Forsman och Bodenfors som tog hem sammalagt fyra guldägg och sju silverägg

Rikt belönad blev byrån Forsman och Bodenfors som fick hela fyra ägg av den ädlaste valören och dessutom sju silverägg. Ett av guldäggen var för en reklamfilm om Ikea ackompanjerad av skön 60-talsmusik framförd av Peggy Lee. - Forsman och Bodenfors har sedan tio år tillbaka varit väldigt framgångsrikt, både i att vinna priser i olika reklamkampanjer och också ur ekonomisk synvinkel, säger Henri Pagot, informationschef vid Sveriges Reklamförbund, till Näringsliv.

Forsman och Bodenfors skiljer sig från många andra av de största aktörerna på reklamarenan. Bolaget finns i Göteborg, ägs av personalen och ingår därmed inte i någon stor internationell kedja, vilket många av Stockholmsbjässarna gör. Bolaget har stadigt vuxit, såväl omsättnings- som personalmässigt, sedan det grundades i mitten av 1980-talet.
Forsman och Bodenfors fick även guldägg i kategorin Direktkommunikation med Frälsningsarmén som uppdragsgivare. Det guldägg som Forsman och Bodenfors fick för ett år sedan kom just i kategorin Direktkommunikation med samma beställare.
De två ytterligare guldäggen som tilldeledes Forsman och Bodenfors var i kategorierna Integrerad reklam och Utomhusreklam. Göteborgs-Posten stod som beställare i båda fallen.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X