Reklam upprör: ”De vill få oss att ringa för minsta lilla”

I tunnelbanan, på bussar och i din mobil. Nätläkarnas reklam syns överallt. Sedan 2017 har de digitala vårdbolagen lagt över 230 miljoner på att marknadsföra sina appar.

– Provocerande, säger Hanna Åsberg, ordförande i Svensk förening för allmänmedicin.

Publicerad
Hanna Åsberg, allmänläkare i Liljeholmen, är kritisk till Kry:s offensiva reklam.

Hanna Åsberg, allmänläkare i Liljeholmen, är kritisk till Kry:s offensiva reklam.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman och Lars Pehrson
Totalt har de tre nätläkarbolagen Kry, Min Doktor och Doktor.se lagt nästan en kvarts miljard på reklam sedan 2017.

Totalt har de tre nätläkarbolagen Kry, Min Doktor och Doktor.se lagt nästan en kvarts miljard på reklam sedan 2017.

Foto: Lars Pehrson
Annons

Behöver du ett nytt recept för din allergi? Eller har ditt barn eksem?

De leende nätläkarna är redo att lösa problemet, snabbt och enkelt. Åtminstone i reklamen som under försommaren varit tapetserad i Sveriges storstäder.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons