Annons

Reklam upprör: ”De vill få oss att ringa för minsta lilla”

I tunnelbanan, på bussar och i din mobil. Nätläkarnas reklam syns överallt. Sedan 2017 har de digitala vårdbolagen lagt över 230 miljoner på att marknadsföra sina appar.

– Provocerande, säger Hanna Åsberg, ordförande i Svensk förening för allmänmedicin.

Under strecket
Publicerad

Hanna Åsberg, allmänläkare i Liljeholmen, är kritisk till Kry:s offensiva reklam.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman och Lars Pehrson Bild 1 av 2

Totalt har de tre nätläkarbolagen Kry, Min Doktor och Doktor.se lagt nästan en kvarts miljard på reklam sedan 2017.

Foto: Lars Pehrson Bild 2 av 2
Efter reklamen visas:
Bråk om nätläkare och diagnoser

Behöver du ett nytt recept för din allergi? Eller har ditt barn eksem?

Annons
Annons
Annons