X
Annons
X

Reklam som går på magkänslan

I det allt tätare reklambruset gäller det att sticka ut för att synas. En stor utmaning för företag med små budgetar och höga leveranskrav. Men ljud- och bildbutiken Pause har lyckats vara både kreativa och snåla.

Ljud- och bildbutiken Paus har satsat på att sticka ut med visuellt smarta kampanjer. Trots en begränsat budget har de med sin reklambyrå skapat kampanjer som inte bara vinner priser utan också visar på ökade intäkter för kunden.
Ljud- och bildbutiken Paus har satsat på att sticka ut med visuellt smarta kampanjer. Trots en begränsat budget har de med sin reklambyrå skapat kampanjer som inte bara vinner priser utan också visar på ökade intäkter för kunden. Foto: PHILIP KARLBERG

När det börjar blåsa snålt ekonomiskt är marknadsföring bland det första som företag drar ned på. Det är relativt enkelt och man ser snabba resultat. Men erfarenheter från tidigare nedgångar visar att det inte självklart lönar sig att dra i bromsen för sin marknadskommunikation. Det kan snarare öka oron hos konsumenterna och bli en självuppfyllande profetia.

Ljud- och bildbutiken Paus har satsat på att sticka ut med visuellt smarta kampanjer. Trots en begränsat budget har de med sin reklambyrå skapat kampanjer som inte bara vinner priser utan också visar på ökade intäkter för kunden.

Foto: PHILIP KARLBERG Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X