X
Annons
X

Merete Mazzarella: Reklam parasiterar på vårt förtroende

Varumärkesstärkande historier har blivit ett slags termiter som underminerar berättandets grundidé. En ny avhandling granskar corporate storytelling – populärt även bland organisationer, kommuner och Svenska kyrkan.

Uppdaterad
Publicerad
Corporate storytelling – termiter i berättandets bärande väggar.
Corporate storytelling – termiter i berättandets bärande väggar. Foto: AOP.

Snart har vi väl till leda hört att det hör till människans natur att berätta, att vi skapar vår identitet genom att berätta, att vi drömmer, fantiserar, planerar och fattar beslut genom att berätta, ja, att ”människan är en berättelse”, som en boktitel av psykiatern Clarence Crafoord lyder.

Corporate storytelling – termiter i berättandets bärande väggar.

Foto: AOP. Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X