Annons

H&M gör helomvändning i butikerna – efter krisen

H&M måste få fart på försäljningen. Ett stort arbete pågår inom bolaget för att stärka och modernisera butikerna och planerna är långt framskridna.

Bolagets affärsutvecklingschef Daniel Claesson säger att tekniska lösningar går att få in snabbt - redan i år.

Under strecket
Publicerad

Klädkoncernen H&M jobbar på att bygga samman butiksnätet med näthandeln, så att dessa samspelar. Anna Bergare, affärsutvecklare har jobbat med bolagets testbutik i Fältöversten i Stockholm.

Foto: Tomas Oneborg

Klädkoncernen H&M jobbar på att bygga samman butiksnätet med näthandeln, så att dessa samspelar. Anna Bergare, affärsutvecklare har jobbat med bolagets testbutik i Fältöversten i Stockholm.

Foto: Tomas Oneborg
Klädkoncernen H&M jobbar på att bygga samman butiksnätet med näthandeln, så att dessa samspelar. Anna Bergare, affärsutvecklare har jobbat med bolagets testbutik i Fältöversten i Stockholm.
Klädkoncernen H&M jobbar på att bygga samman butiksnätet med näthandeln, så att dessa samspelar. Anna Bergare, affärsutvecklare har jobbat med bolagets testbutik i Fältöversten i Stockholm. Foto: Tomas Oneborg

Klädjätten H&M är hårt pressat. Den vikanden trenden i försäljningen i H&M:s 4 300 butiker måste vända och det helst imorgon. Att lyckas prestera försäljningstillväxt är en nyckel för att bolaget ska återfå investerare och analytikers förtroende och få den nedpressade aktien att lyfta.

Annons
Annons
Annons