Annons

Rean på väg att försvinna

Ett av sommarens stora nöjen för konsumenten blir en medioker upplevelse. Nya strategier och lyckad försäljning under våren gör att butikerna har lite kläder kvar att rea ut. - 90-talets trend med stora reor är förbi, säger Carl- Henric Enhörning på H & M.

Under strecket
Publicerad

Reor är inget klädbranschen tjänar pengar på. Enligt den var trenden med stora reor under 1990-talet farlig för butikerna. Begreppet rea kommer att försvinna allt mer och istället kommer fenomen som outletbutiker att växa, tror företrädare för klädbranschen.

Reor är inget klädbranschen tjänar pengar på. Enligt den var trenden med stora reor under 1990-talet farlig för butikerna. Begreppet rea kommer att försvinna allt mer och istället kommer fenomen som outletbutiker att växa, tror företrädare för klädbranschen.

Reor är inget klädbranschen tjänar pengar på. Enligt den var trenden med stora reor under 1990-talet farlig för butikerna. Begreppet rea kommer att försvinna allt mer och istället kommer fenomen som outletbutiker att växa, tror företrädare för klädbranschen.
Reor är inget klädbranschen tjänar pengar på. Enligt den var trenden med stora reor under 1990-talet farlig för butikerna. Begreppet rea kommer att försvinna allt mer och istället kommer fenomen som outletbutiker att växa, tror företrädare för klädbranschen.

Runt midsommar och i juli samlas alla hugade reashoppare för att göra fynd. Det är dags för årets sommarrea, en företeelse som för många har utvecklats till en sport. Men i år kan rean bli en riktig besvikelse, åtminstone för konsumenten.
**

Annons
Annons
Annons