Reafiffel på Tretti.se

Den populära näthandelssajten Tretti.se lurar sina kunder. Det menar Konsumentverket som nu varnar bolaget. Rasande kunder har reagerat mot flera fall av reafiffel på sajten. Tretti.se lägger sig platt och lovar ändring.

Publicerad
Exempel på hur Tretti.se:s varor utannonseras.

Exempel på hur Tretti.se:s varor utannonseras.

Foto: SKÄRMDUMP TRETTI.SE 18/1 2012
Annons

Näthandelssajten Tretti.se har hyllats i flera sammanhang och bland annat utsetts till årets e-handlare. Men nu avslöjas det att sajten skarvar och fifflar när de presenterar priser för sina kunder.

Det handlar om att dribbla bort eventuella köpare genom att använda svarta överstrukna priser bredvid röda eller rosa priser tillsammans med en angivelse om exempelvis -25 % rabatt. Man ger sken av en saftig rabatt. Men i själva har ingen prisskänkning skett.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons