X
Annons
X

Readagar allt viktigare för svensk handel

Fars dag, Black Friday, Cyber Monday, julhandel och så mellandagsrea. Antalet kampanj- och readagar blir allt fler – och viktigare för detaljhandeln som nu väntar den intensivaste perioden på hela året.

Av TT
Läs mer om Det stora handelsskiftet
Förra året konsumerades för 5,3 miljarder kronor på Black Friday – men kampanjerna pågår hos många även inför och efter. Arkivbild.
Förra året konsumerades för 5,3 miljarder kronor på Black Friday – men kampanjerna pågår hos många även inför och efter. Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Det stora startskottet går den 23 november i och med det amerikanska shoppingfenomenet Black Friday. Förra året konsumerade svenskarna för 5,3 miljarder kronor, enligt en undersökning av Postnord – 1,7 miljarder mer än året innan.

Förra året konsumerades för 5,3 miljarder kronor på Black Friday – men kampanjerna pågår hos många även inför och efter. Arkivbild.

Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X