X
Annons
X

Prova på ramadan – ny kampanj mot extremism

Med hjälp av en reklamfilm och hiphop-stjärnor vill unga öka förståelsen för ramadan. Kampanjen är tänkt som ett led i att motverka radikalisering. Imamen Kashif Virk tycker det är ett lovvärt initiativ. Själv har han vågat sig ut på Flashback i ett försök att hitta nya sätt att informera om islam.

Med kampanjen ”Give it up 4 ramadan
Med kampanjen ”Give it up 4 ramadan" vill unga bjuda in människor att prova på ramadan.

I år börjar den muslimska fastemånaden ramadan den 6 juni och sammanfaller med nationaldagen. Då lanseras också kampanjen "Give it up 4 ramadan".

Med kampanjen ”Give it up 4 ramadan" vill unga bjuda in människor att prova på ramadan.

Bild 1 av 2

Imamen Kashif Virk beskriver ramadan som en träningsperiod för att bli en bättre människa.

Foto: Foto: Privat Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X