Profilering – ett måste för karriärister

Det spelar ingen roll om du är labb­assistent, jurist, hantverkare eller frisör. Alla som vill göra någon form av karriär kan i dag ha nytta av att bygga sin egen medieprofil. Samtidigt finns många fällor att trilla i.

Under strecket
Publicerad
Jacqueline Kothbauer (mitten), författare, föreläsare och expert på sociala medier, flankerad av fyra kvinnor med en del erfarenhet av medier.

Jacqueline Kothbauer (mitten), författare, föreläsare och expert på sociala medier, flankerad av fyra kvinnor med en del erfarenhet av medier.

Foto: SVD, SCANPIX, JAY REED
GUNNAR LUNDMARK
Foto: GUNNAR LUNDMARK
CHRISTINE OLSSON/SCANPIX
Foto: CHRISTINE OLSSON/SCANPIX
LARS PEHRSON
Foto: LARS PEHRSON
Annons

– Du kan få draghjälp av en medieprofil i många år för din karriär, hävdar Jacqueline Kothbauer, författare, föreläsare och expert på sociala medier.

Aldrig har det varit så enkelt att använda sig av amatörmedier och med hjälp av tekniken kunna nå stora massor. Oavsett vem du är och vad du jobbar med – utnyttja det. Det tycker Jacqueline Kothbauer, som menar att det är förlegat att tro att bara de yngre generationerna och modebloggare ska använda sig av alla de nya sätten som finns att göra sig hörda i mediebruset.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons