Annons

Priset gör att Cupra bräcker kusinen

Två busbilar med samma motor. En är dyr och fyrhjulsdriven. Den andra billigare och framhjulsdriven. Det blir en hård match.

Under strecket
Publicerad

Säg att ni tröttnat på nya Golf GTI – och drömmer er tillbaka till 70-talet. När 112 hästkrafter på dåtidens Golf GTI kändes som det dubbla. Ni tycker också att nutida GTI-bilar med många säkerhetssystem har blivit för tunga och helt enkelt inte är roliga att köra.

Prova då den nya busklass som i tysthet skapats ett snäpp ovanför GTI-bilarna och där hästkraftsantalet ligger på runt 250 hästkrafter.

Två riviga kusiner – den nya Seat Cupra (grön) har samma motor som Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 13

Två riviga kusiner – den nya Seat Cupra (grön) har samma motor som Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 2 av 13

Två riviga kusiner – den nya Seat Cupra (grön) har samma motor som Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 3 av 13

Två riviga kusiner – den nya Seat Cupra (grön) har samma motor som Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 4 av 13

Två riviga kusiner – den nya Seat Cupra (grön) har samma motor som Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 5 av 13

Seat Cupra R.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 6 av 13

Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 7 av 13

Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 8 av 13

Seat Cupra R.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 9 av 13

Seat Cupra R.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 10 av 13

Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 11 av 13

Seat Cupra R.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 12 av 13

Audi S3 Sportback.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 13 av 13
Annons
Annons
Annons