Annons

Prides nya hyror slår mot gaykrogarna

I dag invigs Pridefestivalen i Stockholm. Men festivalens nya affärsstrategi slår hårt mot flera gaykrogar, som i år inte kommer att medverka. –Hutlösa priser gör att våra medlemmar helt enkelt inte råd, säger Kenneth Hallström, ordförande i företagarföreningen Stockholm Gay Life.

Under strecket
Publicerad

Kenneth Hallström är ordförande i föreningen Stockholm Gay Life som representerar företag som helt eller delvis riktar sig till hbt-publiken. ”Våra medlemmar är ofta små aktörer på marknaden. De skulle behöva sälja för 1,5 miljoner kronor under Prideveckan för att gå jämt ut”, säger han.

Foto: DAVID MAGNUSSON / SVDBild 1 av 1

Kenneth Hallström är ordförande i föreningen Stockholm Gay Life som representerar företag som helt eller delvis riktar sig till hbt-publiken. ”Våra medlemmar är ofta små aktörer på marknaden. De skulle behöva sälja för 1,5 miljoner kronor under Prideveckan för att gå jämt ut”, säger han.

Foto: DAVID MAGNUSSON / SVDBild 1 av 1
Kenneth Hallström är ordförande i föreningen Stockholm Gay Life som representerar företag som helt eller delvis riktar sig till hbt-publiken. ”Våra medlemmar är ofta små aktörer på marknaden. De skulle behöva sälja för 1,5 miljoner kronor under Prideveckan för att gå jämt ut”, säger han.
Kenneth Hallström är ordförande i föreningen Stockholm Gay Life som representerar företag som helt eller delvis riktar sig till hbt-publiken. ”Våra medlemmar är ofta små aktörer på marknaden. De skulle behöva sälja för 1,5 miljoner kronor under Prideveckan för att gå jämt ut”, säger han. Foto: DAVID MAGNUSSON / SVD

För att finansiera årets Pride- festival har föreningen Stockholm Pride flyttat fokus från biljettförsäljning till sponsorer, utställare och andra kommersiella samarbeten.

Annons
Annons
Annons