Aktieanalys

Björn Rydell/ Daniel Svensson: Polygiene: Luktfri tillväxt

Odörkontrollbolaget Polygiene har haft en stökig resa på börsen. Tillväxten har tidvis varit hög och potentialen känns kittlande. 2018 blev ett uselt år med dålig tillväxt och ledningsförändringar. Blir det bättre i år?

Polygienes lösningar säljs som ett Co-Brand likt Gore-Tex® med tillhörande produktetiketter för att synliggöra funktionsvärdet ”Stay fresh” och ”Odor free”.
Polygienes lösningar säljs som ett Co-Brand likt Gore-Tex® med tillhörande produktetiketter för att synliggöra funktionsvärdet ”Stay fresh” och ”Odor free”.

Malmöbolaget Polygiene (5,50 kr) utvecklar och säljer lösningar inom så kallad odörbehandling. Företaget har utvecklat en ingrediens som reducerar dålig lukt i plagg som behandlas.

Polygienes lösningar säljs som ett Co-Brand likt Gore-Tex® med tillhörande produktetiketter för att synliggöra funktionsvärdet ”Stay fresh” och ”Odor free”.

Bild 1 av 2

Aktien har gått svagt. Förutom svag tillväxt har även stök kring ex-VD:n bidragit till det. Trots löfte om motsatsen sålde han aktier i bolaget. Polygiene har också anmält honom för bedrägeri sommaren 2018.

Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X