Politikerna struntar i Nix

De svenska riksdagspartierna satsar hårt på reklam inför höstens val. Och trots att många väljare irriterar sig på att de kontaktas av partierna fast de sagt nej till reklam är det bara Kristdemokraterna som både väljer att inte ringa upp dem som registrerat sig i nix och att undvika brevlådor med nej till reklam-skyltar.

Under strecket
Publicerad
STEFAN GUSTAVSSON, ROBERT HENRIKSSON, SOFIA MÜLLER/SCANPIX
Foto: STEFAN GUSTAVSSON, ROBERT HENRIKSSON, SOFIA MÜLLER/SCANPIX
Annons

MP är det enda parti som säger att de inte använder telemarketing för att locka väljare inför valet. Övriga partier i riksdagen säger att de inte gör det från centralt håll, men att det förekommer eller är möjligt att det förekommer på lokal nivå.

– Varje lokalavdelning avgör själva om de vill använda sig av telemarketing. Jag har själv varit med och tagit fram en manual för hur man kan göra, säger Göran Sydhage, organisationschef för Kristdemokraterna.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons