X
Annons
X

Sanna Rayman: Ordning är inte förtryck

undefined
Foto: KATARZYNA KORZA / TT

**I veckan har **Ekot rapporterat om hur skolans ljudmiljö försämrar undervisningen i synnerhet för elever med hörselnedsättning eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. I båda fallen ramas rapporteringen in av exempel där tekniken har kunnat lösa en del problem för skolbarn med dessa besvär. Hörselnedsatta Amandas klassrum har utrustats med ljuddämpande gardiner, tavlor och fönster och hennes lärare och klasskompisar talar i mikrofoner som är kopplade till Amandas hörapparat (SR 17/3). Isak, som har autism och ADHD, har svårt att stänga ute bullriga och skrikiga miljöer, men slipper den värsta stressen med hjälp av bullerreducerande hörlurar (SR 18/3).

Foto: KATARZYNA KORZA / TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X