X
Annons
X
Kommentar

Sara L Bränström: ”Är så vi brukar göra” duger inte nu, H&M

Premium

H&M åker på en riktig käftsmäll. Nu krävs ett massivt arbete från ledningen för att återvinna aktiemarknadens och kundernas förtroende. Tiden är knapp för att inte helt halka efter i den digitala tidsålders hetsiga tempo.

H&M:s vd Karl-Johan Persson.
H&M:s vd Karl-Johan Persson. Foto: Henrik Montgomery/TT

Försäljningstappet som H&M kommer med visar med all önskvärd tydlighet att tillväxtbolaget som vi lärt känna en gång i tiden är i kris. Pressmeddelandet som skickats ut andas panik. En mening lyder: ”För att ännu snabbare kunna möta kundernas förändrade beteende accelereras bolagets pågående förändringsarbete.”

H&M:s vd Karl-Johan Persson.

Foto: Henrik Montgomery/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X