Annons

Onödiga trafikskador i Stockholm

GÖR SOM GÖTEBORG Om Stockholm hade pressat ner trafikolyckorna sedan 1990 lika mycket som Göteborg skulle 2000 personer ha sluppit svåra skador. Istället för att åka jorden runt på studieresor borde Stockholmspolitikerna besöka Göteborgs trafikkontor. Där får de reda på hur ett seriöst trafiksäkerhetsarbete ser ut, skriver trafikforskaren Krister Spolander.

Under strecket
Publicerad
Stockholmspolitikerna har nöjt sig med en affischkampanj fylld av meningslösa besvärjelser i kampen mot trafikdöden. När nu trafikproppen Mikael Söderlund försvinner från politiken finns chansen till nytänkande, skriver trafikforskaren Krister Spolander. Olyckan på bilden inträffade i Upplands Bro.
Stockholmspolitikerna har nöjt sig med en affischkampanj fylld av meningslösa besvärjelser i kampen mot trafikdöden. När nu trafikproppen Mikael Söderlund försvinner från politiken finns chansen till nytänkande, skriver trafikforskaren Krister Spolander. Olyckan på bilden inträffade i Upplands Bro. Foto: JOHAN NILSSON/SCANPIX

Antalet svårt skadade i Stockholmstrafiken har fördubblats sedan 1990. Men istället för att göra något effektivt har Stockholmspolitikerna kört en affischkampanj, fylld av garanterat meningslösa besvärjelser.

Stockholmspolitikerna har nöjt sig med en affischkampanj fylld av meningslösa besvärjelser i kampen mot trafikdöden. När nu trafikproppen Mikael Söderlund försvinner från politiken finns chansen till nytänkande, skriver trafikforskaren Krister Spolander. Olyckan på bilden inträffade i Upplands Bro.

Foto: JOHAN NILSSON/SCANPIX Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons