Annons

Omstridd klädfirma gör entré

Sexigt eller sexistiskt? 38-årige Dov Charney kallar sig för ”framtidens vd”. Med klädmärket American ­Apparel har han förvandlat billiga, vita t-shirtar till en sexig statussymbol. Företaget har en tydlig etisk profil, men själv har Charney anklagats för sextrakasserier.
I år öppnar företaget sin första svenska butik.

Publicerad
American Apparel säljer sina kläder med en estetik hämtad rakt av från den våg av porrinfluerad konst som kom under slutet av 1990-talet.
American Apparel säljer sina kläder med en estetik hämtad rakt av från den våg av porrinfluerad konst som kom under slutet av 1990-talet.

Efter 1990-talets genombrott av social medvetenhet bland konsumenter var det bara en tidsfråga innan ett företag som American Apparel skulle dyka upp.

American Apparel säljer sina kläder med en estetik hämtad rakt av från den våg av porrinfluerad konst som kom under slutet av 1990-talet.

Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons