X
Annons
X
Kommentar

Tomas Augustsson: Olycksrisken en av flera invändningar mot Bromma

Debatten om hotade Bromma flygplats satte fart med den förfärliga flygolyckan 1977. 40 år senare är det minst lika oklart vad som ska hända med Bromma framöver.

Läs mer om 40 år efter flygkraschen i Kälvesta
40 år efter Sveriges näst värsta flygkrasch – 22 döda – susar flygplanen fortfarande över radhusen i närheten av Bromma flygplats.
40 år efter Sveriges näst värsta flygkrasch – 22 döda – susar flygplanen fortfarande över radhusen i närheten av Bromma flygplats. Foto: Tomas Oneborg och TT

Tittar man tillbaka i Transportstyrelsens statistik över antalet omkomna i flygolyckor med svenska plan sticker 1977 ut som ett av de värsta åren.

40 år efter Sveriges näst värsta flygkrasch – 22 döda – susar flygplanen fortfarande över radhusen i närheten av Bromma flygplats.

Foto: Tomas Oneborg och TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X