Ökat sug efter lösgodis igen

Cloetta har presenterat delårssiffror. Arkivbild.
Cloetta har presenterat delårssiffror. Arkivbild. Foto: Carl-Olof Zimmerman/TT
Under strecket
TT
Publicerad
Annons

Konfektyrbolaget Cloetta har varit påverkat under pandemin och då framförallt försäljningen av lösgodis. Nu tar dock försäljningen fart igen. Under andra kvartalet ökade försäljningen organiskt med 79,6 procent andra kvartalet och bolaget kan redovisa en ökad omsättning, 1 420 miljoner kronor jämfört med 1 237 miljoner kronor samma period föregående år.

”Lösviktsförsäljningen ökade med 80 procent, men är fortfarande lägre jämfört med före pandemin. Vi ökade marknadsföringsinvesteringarna samtidigt som vi fortsatte att förbättra vår lönsamhet, vilket inkluderar att få lösviktsgodis tillbaka till break-even”, skriver bolagets vd Henri de Sauvage-Nolting i rapporten.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons